בדיקת רכב לפני קנייה- קווים לדמותה.

Home/בדיקת רכב לפני קנייה, בלוג/בדיקת רכב לפני קנייה- קווים לדמותה.

בדיקת רכב לפני קנייה- קווים לדמותה.

הסבר מפורט על בדיקת רכב לפני קנייה.

להלן נביא בפניכם פירוט מדויק של הבדיקה הנעשית אצלנו לבדיקת רכב לפני קנייה.

כל מכלול הבדיקות האלה יעניק תמונה מלאה וברורה לרכב שאתם מעונינים לרכוש.

הבדיקה שאנו עושים במכון לבדיקת רכב לפני קניה, משלבת בין ציוד ממוחשב מתקדם ביותר, לבין בדיקות ויזואליות של בוחן מיומן, אשר בודק את שילדת הרכב והמערכות השונות ברכב.

בבדיקה הממוחשבת נבדק מנוע הרכב. לאחר כל התהליך הזה יוצאים לנסיעת מבחן בה בוחנים את הרכב בנסיעה, כולל עליות חזקות, ורק לאחר מכן מסכמים את מצב הרכב במחשב ומסבירים ללקוח את המימצאים. לבדיקת שילדת הרכב יש חשיבות עליונה, ראוי להדגיש. פעמים לא מעטות פגשנו אנשים שקנו את ריכבם ללא בדיקה וכאשר הם באו למכור את הרכב והגיעו לבדיקת קניה נתגלו להם ממצאים חמורים על תאונות שהרכב עבר, דבר שגרם להם להפסדים גדולים. דרושה מיומנות מיוחדת וציוד מתאים בכדי לאתר פגיעות שהרכב עבר.

אנו ממליצים לפני הבאת רכב לבדיקה, לבצע בו נסיעת מבחן בעצמכם. ראשית בכדי לראות שהרכב נוח לכם ואתם מרוצים מחווית הנהיגה, מהמקום בתא האכסון, מחווית הנסיעה וכדומה. כמובן שבנסיעת מבחן תוכלו כבר להבחין אם יש דפיקות חריגות או שהגיר לא עובר חלק. במקרים כאלה לפעמים עדיף להרים טלפון למוסך ולהתייעץ האם שווה בכלל לבדוק את הרכב.

מפרט הבדיקה והסברים-

ראשית, חייבים להבין כמה דברים לגבי בדיקת רכב לפני קנייה, הבדיקה היא לא בדיקה של 100%.

ככל שגיל הרכב ישן יותר כך רמת אי הודאות בבדיקה גבוהה יותר. זו מסיבה פשוטה שיש יותר בלאי ברכב ככל שעוברות השנים. למה הדבר דומה? אם נעשה בדיקה רפואית לבחור בן 30 -40 ונקבל בדיקות תקינות ורופא יתן הערכת תוחלת חיים לאותו אדם, כנראה שהרופא יתן לו תוחלת חיים של עוד שלושים, ארבעים שנה. כאשר אותו רופא יבדוק אדם בן 70, תוחלת החיים אותה הוא יתן לו תהיה קצרה מזו של הבחור הצעיר. ברכב כאמור הסיפור דומה, מערכות שפעלו ברכב שנים רבות לא ניתן להבטיח להם תוחלת חיים ארוכה.

בדיקת מנוע לפני קנייה-

מנוע הרכב נבדק בכמה בדיקות: בדיקות לחצים, בדיקות זיהום אוויר, בודקים רעשים ונקישות מהמנוע, אם יש בריחת קומפרסיה דרך מדיד השמן או השסטומים. לפעמים גם עם סימני בלאי גדולים מאוד המנוע יכול לסוע עדיין ואפשר להשתמש בו, אך יש להתחשב בבלאי זה בתמחור הרכב, גם אם לא צריך כרגע להחליף מנוע. חשוב לקחת בחשבון עם עומד לפנינו טיפול גדול והחלפת מנוע חשוב להכניס מידע זה לשיקולים הכלכליים שלנו.
לחץ מנוע-
בדיקת לחץ מנוע נמדד במכשיר אלקטרוני מתוחכם המודד את לחץ המנוע לפי צריכת הזרם שצורך כל צילינדר וצילינדר. ככל שלחץ המנוע גבוה יותר כך למתנע קשה יותר לסובב את המנוע. המכשיר מזהה את אותו צילינדר אותו המתנע התאמץ לסובב ונותן לו את הציון 100 ואת כל שאר הצילינדרים הוא משווה אליו באופן יחסי. נשאלת השאלה ומה אם כל הצילינדרים לא תקינים? ובכן אין מצב שכל ארבעת הצילינדרים חלשים. המצב לרוב הוא צילינדר או שניים חלשים. בפועל עם כל הצילינדרים במנוע חלשים האוטו לא יסע כלל. אנו בודקים גם את פליטות הגזים ההידרוקרבונט וה hc. בדיקה זו יכולה להעיד על כשלים מכאנים במנוע.
בדיקה של שלדת הרכב-
בשלדת הרכב חייבים להבין את הבדיקה בצורה יותר מעמיקה. במשרד התחבורה איפיינו את בדיקת השלדה במספר פרמטרים.

הראשון בהם הוא תיקונים בעלי משמעות גבוהה. מה שנקרא בשפת העם תאונת שסי או תאונת שלדה. אם אנו מציינים תיקוני שלדה בעלי משמעות גבוהה הרכב עבר תאונה בעצימות גבוהה. אם נציין תיקונים בעלי משמעות נמוכה הרכב כנראה עבר תאונה בעצימות נמוכה. הדבר דומה למחלות, שפעת זה מחלה קלה וסרטן בכבד, לא עלינו, זוהי מחלה קשה. בתאונות שלדה במשמעות גבוהה, הבוחן מסביר לבעל הרכב כי הוא חייב לקבל דו״ח מהמוכר לגבי אותו רכב שהוא נבדק במעבדה מוסמכת על ידי משרד הרישוי ונמצא תקין לאחר תיקון התאונה. דוח זה הוא לפי תקנה 309 של משרד התחבורה. בלי תקנה 309, שהבוחן ציין לקונה שהוא חייב לקבל מהלקוח, אני לא ממליץ לרכוש את ברכב. הסיבה היא שיש כאן כבר היבטים של פגיעה בבטיחות הרכב. לא בכל מקרה של תאונה קשה יש פגיעה בבטיחות הרכב ולפעמים אין פגיעה דרמטית בבטיחות אך יש בהחלט מקום להוריד את ערך הרכב שנפגע בתאונה.
בדיקת צבע הרכב במכשיר מדידה מיקרוני-
בדיקת צבע הרכב עם מכשיר המודד במיקרונים את עובי הצבע. צבע בעובי של 250 מיקרון מעיד כי הרכב עבר צביעה נוספת. אם קיבלנו 450 מיקרון אנו מבינים שכנראה הרכב עבר תיקון שדרש החלקת פוליאסטר מכיוון שפח הרכב לא היה חלק מספיק. כאשר המכשיר מזהה עובי של 800-900 מיקרון כנראה שנעשה שימוש בחומר פחחים והפגיעה בפח היתה עמוקה. אחרי שנזהה תיקונים מסוג זה נבצע פירוק של גומיות אטימה בכדי לבדוק מה בדיוק קרה ומה גודל הנזק לפח. בכל מקרה אנו מפרקים גומיות במקומות בהם יש ריתוכים חשובים, בכדי לוודא שאלה ריתוכים מקוריים. עוברים על כל חיבורי הסיליקון ובודקים קורוזיה. בסיכומו של דבר אנו מקבלים תמונה ברורה על הפגיעות בפח.
בדיקת בלמים עוצמת הבלימה ותקינות הבלמים-
את בדיקות הבלמים ברכב בוחנים בעזרת מכשירים ומיחשוב ללא צורך בפירוק הבלמים. בבדיקת הבלמים נבדוק את עוצמת הבלימה ותקינות הבלימה. למשל רעידות בבלימה שיכולות להעיד על צלחות אובליות או זורקות. בהתאם לתוצאות נאבחן את מצב הבלמים. בבדיקה לפני קנייה לא נתייחס לרפידות בלם שחוקות הקשורות לבלאי תקופתי, את אלה נתקן בטיפול התקופתי לרכב. חשוב להבין שדו״ח הבדיקה בו צויין שהבלמים תקינים לא חוסך ממך את הטיפול התקופתי. בטיפול מפרקים פיזית את הבלמים ובודקים את עובי הרפידות ואם צריך מחליפים אותם.
בדיקת בולמי זעזועים-
בולמי זעזועים נבדקים באותה בדיקה בה הרכב עולה על מכשיר המזעזע את גלגלי הרכב. בתוצאות הבדיקה כאשר הבולם מתקרב ל50% מיעילותו נציין את התוצאה בדוח ונמליץ להחליף את הבולמים.
בדיקת כיוון הסרן הקדמי-
אנו בודקים את כיוון הסרן הקדמי על פלטה ובודקים אם יש סטייה רצינית בפרונט. מעבר לבדיקת הקנייה אנו ממליצים להחמיר ולבדוק את הרכב בעמדת כיוון הפרונט שם תקבלו תוצאה מדוייקת יותר. ובכלל פעם בשנה לפחות מומלץ להיכנס לבדיקת כיוון פרונט. לבדיקה זו יש חשיבות בטיחותית ויתרונות חשובים כמו חסכון בדלק והפחתת בלאי.

מערכות חשמל ואלקטרוניקה-
בנוסף, יש מערכות שכלל לא ניתן לתת עליהם אחריות כגון מערכות חשמל ואלקטרוניקה כמו למשל גיר אלקטרוני. מה שכן ניתן לבדוק בגיר אלקטרוני הם הרכיבים המכנים של הגיר, האם הגיר מחליק או מבצע את ההחלפות הילוכים בדפיקות ורעשים.

רכיבי אלקטרוניקה שונים ברכב העלולים לסיים את חייהם לפתע ללא אזהרה מוקדמת. דוגמה נפוצה היא המצבר ברכב. נהגים שהתנסו בתופעה זו מכירים את העובדה שמצבר עלול לפתע לסיים את חייו ללא התראה מוקדמת. למשל כאשר מדוממים את הרכב ויוצאים לזמן מסויים וכאשר חוזרים לרכב ומנסים להניע המצבר מחליט לפתע למות והרכב לא מניע. בדר״כ זה קורה דווקא ברגע בו אנחנו ממהרים או באמצע סידורים.. זה ממחיש את הבעייתיות בעניין ולכן לרכיבי חשמל ואלקטרוניקה אין ביכולתינו לתת אחריות.

סיכום הבדיקה עם בוחן הרכב-
לסיכום, הבוחן יושב ומעלה בכתב את כל הרג׳קטים וההערות לבדיקה. לאחר מכן הבוחן מסביר ללקוח את כל הליקויים והמשמעויות שלהם. אם הבוחן יכול הוא נותן הערכה כספית כללית לתיקון הרג׳קטים. ההערכה היא כללית, ברמה של האם התיקון יעלה כמה אלפים או כמה עשרות אלפים. את הצעת המחיר לתיקון תוכלו לקבל במוסך לבחירתכם. כמובן כדאי להשוות מספר הצעות. הלקוח במעמד זה יכול לשאול את בוחן הרכב את כל השאלות בקשר לבדיקת הרכב.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת, בבדיקה, בירור או שאלה,

קבוצת מוסכים ומכון רישויי קומפי יורו כרמיאל

אנו עוסקים בבדיקות רכב מעל ל 30 שנה ומעל ל 40,000 בדיקות לפני קניה לרכב!

לתאום בדיקה לפני קנייה בכרמיאל התקשרו עכשיו 0723942010

 

By | 2019-03-24T09:07:09+03:00 מרץ 24th, 2019|בדיקת רכב לפני קנייה, בלוג|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment

שינוי גודל גופנים